Maatschappelijk ondernemen sport heroes en printplezier

Ondernemen met oog voor de maatschappij. PrintPlezier en Sport Heroes doen het!

Sociaal ondernemer Harmen van der Laan vond dat er wat miste in ‘zijn’ wijk Buitenhof. Vanuit die gedachte ontstond het idee om een plek te creëren waar mensen met verschillende achtergronden onder het genot van een kop koffie of thee elkaar kunnen ontmoeten. Het trotse resultaat: KopieKoffie, een sociale onderneming aan de Chopinlaan voor en door buurtbewoners. En naast deze belangrijke buurtfunctie tegelijkertijd een plek waar organisaties drukwerk kunnen laten verzorgen. Een dienst waar Sport Heroes tegenwoordig ook goed gebruik van maakt.

Drukwerk verzorgen en de maatschappij helpen, het kan. Via ‘de broer’ van KopieKoffie, genaamd PrintPlezier. PrintPlezier fungeert als laagdrempelig printservice-bureau met sociale impact. In samenwerking met ervaren partners in de keten van arbeidsre-integratie levert PrintPlezier snel, hoogwaardig drukwerk.

Ondernemen met hart voor sport en oog voor maatschappij. Sport Heroes is met deze nieuwe focus op zoek naar duurzame partners, actief in hetzelfde werkveld. Sport Heroes verzorgt voor verschillende opdrachtgevers o.a. campagnes en content. Daarbij is offline content een groot en belangrijk onderdeel. “Vanuit daar is de samenwerking met PrintPlezier ontstaan. De hele gedachte van deze sociale onderneming sluit naadloos aan bij de visie van Sport Heroes. Het realiseren van dé actieve en gezonde samenleving waarin iedereen mee doet.” Aldus Tim Heemskerk (accountmanager Sport Heroes).

Vol goede moed kijken wij uit naar een toekomst waarin de wegen van PrintPlezier en Sport Heroes elkaar regelmatig kruisen. Harmen: “Wij willen blijven doorontwikkelen. Vanaf september bieden wij jongeren de kans op een bijbaan, middels een bezorgdienst. Jongeren kunnen aan de slag als fietskoerier en het bestelde drukwerk als extra service afleveren op locatie.” Sport Heroes steekt haar ambities ook niet onder stoelen of banken. Tim: “Wij willen échte verhalen vertellen in plaats van content over de schutting gooien. Winnen, maar ook iets betekenen voor de omgeving. Ik wil met Sport Heroes hét marketingbureau worden die zich onderscheidt d.m.v. een focus op maatschappelijk ondernemen.”